Att kommunicera med sina kunder är inte alltid så lätt. Det kan vara svårt att nå ut till många, att fånga uppmärksamheten och att inte gå utöver budget. Ett mycket bra alternativ är att vända sig till e-postmarknadsföring. Den här artikeln tar upp hur du genom intresseväckande nyhetsbrev kan du följa kunden genom hela kundresan och bygga relation.
Hur du följer kundresan genom nyhetsbrev
Med dina nyhetsbrev vill du möta kunden där de är i resan och stötta de i processen. Du vill genom din kontakt bygga intresse och hjälpa de att fortsätta vidare på resan. Med din regelbundna kommunikation kan du öka kundens lojalitet till ditt företag. Du kan när du fått deras e-postadress och ett samtycke till din marknadsföring exempelvis påminna om saker i varukorgen, skicka erbjudanden och tacka för köp, etc.
Designa dina nyhetsbrev på ett sätt som gör att mottagren känner att de får ut någonting av dina utskick. Att de exempelvis får användbar information eller inspiration. På så sätt kommer dina nyhetsbrev sannolikt att uppskattas, och mottagare väljer att inte avregistrera sig från marknadsföringen.
Ta hjälp av smart plattform
Det kan vara krångligt att ha koll på allting helt på egen hand. Ta därför hjälp av en plattform som förenklar din e-postmarknadsföring. Med digitala verktyg som kan användas när som helst blir din marknadsföring både roligare och mer tidseffektiv.
Paloma är ett bra exempel på en sådan smart plattform. Med den har du allt du behöver för att lyckas med dina nyhetsbrev.och driva på kundresan. Genomtänkta funktioner gör att du utan problem kan planera, skapa och skicka resultatrik e-postmarknadsföring. Du kan också samarbeta tillsammans med dina kollegor direkt i plattformen och utan krångel följa GDPR.
Att följa med under kundresan är viktigt för ökad försäljning, och genom rätt plattform blir det simpelt att få ihop allt.